alkoholizm odwyk
krople do oczu komputer

Fitness puszczykowo

Fitness kluczem do zdrowia

Podwaliny pod postęp fitnessu położył amerykański lekarz dr Kenneth Cooper. Kreator programów kondycyjnych dla astronautów zaplanował unikalny zestaw ćwiczeń aerobowych, by system był zdolny brać wystarczające ilości tlenu a także równocześnie mógł unikać okresów niedotlenienia. Miało to miejsce w latach siedemdziesiątych XX wieku. Treningi te są więc bezpieczne i wydajne. Współcześnie stały się nadzwyczaj modne na całym świecie. Najlepiej wykonywać je w większej grupie w takcie ulubionej muzyki rozrywkowej. Fitness jest jeszcze na topie w szczególności dla zdrowia a przy tym urody.Trening czyni mistrza ! Należy obrać sobie cel, niezależnie od tego czy będzie to udoskonalenie rehabilitacji po urazie, wzmocnienie kręgosłupa, stracenie kilku nadprogramowych kilogramów, sposób spędzenia wolnego czasu z przyjaciółmi czy poprawa nastroju. Fitness konserwuje, wystarczy tylko dodać dobrą dietę a przy tym rozpisać plan treningów. Optymalny wysiłek najlepiej robić minimum trzy razy w tygodniu przez przynajmniej 30 minut tak ażeby puls wzrósł do 130 uderzeń na minutę. Są to zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Najlepiej rozpocząć od realizacji indywidualnego tygodniowego planu treningowego. Można trenować samemu bądź w grupie w zależności od preferencji. Na każdej siłowni są trenerzy, którzy doradzą najlepiej jak umieją. Najważniejsze, ażeby nie rezygnować z przyjętego celu. Na każdej siłowni są osiągalne strefy kardio, funkcjonalna a w dodatku siłowa. Trenować da się także w wodzie lub w domowym zaciszu. Wtedy nie stoimy w korkach a przy tym nie tracimy czasu, by dojechać na miejsce. Zamiast tego pół godziny dłużej można poświęcić treningowi przy ulubionej muzyce. Zajęcia grupowe z instruktorem dają niezłą motywację, wówczas inni ustanawiają nam tempo. Indywidualny trening pozwoli zdecydować na których partiach mięśni potrzebujemy się bardziej skupić. Czas postawić na kreatywność i zwyczajnie trenować ! Wystarczy tylko 30 minut codziennie minimum trzy razy w tygodniu, ażeby zrobić krok ku lepszej przyszłości. Medycyna od lat bada wpływ aktywności fizycznej na zdrowie i długowieczność. Trzeba też zbadać wiek metaboliczny, to znaczy faktyczną kondycję organizmu, wielokrotnie odbiegającą od wieku metrykalnego. Ważną rolę grają telomery. Są to elementy chromosomów, które strzegą je przed uszkodzeniem w czasie kopiowania. Gdy komórka ulega replikacji, telomer ulega skróceniu. Siedzący tryb życia jest więc niezwykle alarmujący dla zdrowia, sprzyja powstawaniu zawałów,udarów a także innych chorób. Dlatego też wysoki albo umiarkowany poziom aktywności fizycznej ochrania organizm przed mechanizmem nadto szybkiego skracania telomerów. W efekcie obniża się wiek metaboliczny. Więc fitness jest kluczem do zdrowia.


Możliwość komentowania jest wyłączona.

karmy dla psów ranking